Cílem projektu je podpořit u dětí rozvoj čtenářské pregramotnosti s využitím klasické pohádky Malý princ od francouzského spisovatele Antoina de SaintExupéryho. Rozvíjet u dětí v rámci projetu také jejich literární povědomí a vztah k četbě, podporovat pozitivní přístup k přírodě, rostlinám, zvířatům, kamarádům, k celému světu. Projekt je všestranný a integrovaný, rozvíjí všechny stránky osobnosti dítěte. Závěrem celého projektu je karnevalový den s tematikou Malého prince, spojený s výstavou výrobků pro rodiče.
Projekt je koncipován pro děti ve věku od 3 do 6 let. Všechny činnosti jsou rozděleny na každý den do tří skupin - ranní činnosti, řízená činnost a odpolední činnosti. Každá část projektu obsahuje konkrétní návrh aktivity, včetně například didaktických cílů či pomůcek. Veškeré pracovní listy obsažené v projektu naleznete na konci projektu v přílohách. Projekt "Malý princ" se dá využít i jako týdenní plán v rámci Třídního vzdělávacího programu.
Projektové učení je v mateřské škole velmi ceněné. Je to komplexní metoda - je interdisciplinární, integrovaný (kombinuje různé vzdělávací oblasti), využívá spolupráce a kooperace u dětí, bývá aktuální a odpovídá dětem na dané téma, které ve své aktuálnosti řeší. Zřetel během výběru tématu je dán k zájmům dětí a k jejich potřebám. Celý projekt se pak orientuje na produkt, který je jeho výsledkem. Zároveň jde ruku v ruce s zážitkovou pedagogikou a činnostním učením.
Celý projekt rozvíjí mimo jiné:
- kognitivní schopnosti a dovednosti
- grafomotoriku
- jemnou motoriku
- hrubou motoriku
- lokomoci
- fantazii a představivost
- tvořivé myšlení
- čtenářskou pregramotnost
- matematickou pregramotnost
- polytechnickou pregramotnost
- povědomí o světě a jeho fungování
- tvořivé myšlení
- kooperaci a spolupráci
- a další
Kategorie: | PRO PEDAGOGY |
---|
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.